.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Wednesday, October 24, 2007



Inilah famili aku yang bahagia dan bermacam ragam... Gambar ini diambil masa raya pertama oleh pakcik aku... Semuanye purple ini adalah idea adik aku Uda mahukan kami sekeluarga sedondon di pagi raye... Pagi raye tu mmg penat lah, setelah bermaafan dengan mak abah, kami sekeluarga pergi ke rumah atuk pulak untuk bermaafan... Sausana pilu menyelubungi aku dan kami, sbb atuk menangeh dan bercerita yang membuat hati dia sedih begitu kami...

Selepas tu, kami sekeluarga menziarahi sanak saudara di Gedangsa, Perak.. Hujan plk tu...Blk drpd raye tu aku kena sakit mata berjangkit ngan adik aku Hairi.. Aduh sudah lama x dpt penyakit tu, kena la plk di raya pertama... Mmg sakit dan seksa nak pijam mata, tp berkat usaha aku nak baik, raya ketiga mata aku dah ok dah...

Mak dan abah aku pagi raya kedua tu bertolah ke Perlis sbb anak buah abah anak kepada adik abah bertunang raye ketiga... So tinggal aku dan adik beradik di rumah. Adik2 lak sebok gi beraye.. kebetulan mata sakit tak boleh nak buat keje rumah... Adik aku alang pon kena gak...Tp time tu adik aku x teruk sgt, bile mata aku baik dia plk teruk sampai demam...

Pada raya Ke 5 kalu tak silap, adik t0pek dan kawan2 dia dtg beraye... Dia kata nak dtg hari sabtu tetibe dia mai hari rabu lak, so bagi dia makan kuih jer... Kesian dia dtg jejauh makan kuih jer... akak ucapkan terima kasih sbb sudi dtg beraye rumah akak... tahun depan dtg la lagi yek...

Raya tahun nie... aku rase tidak lah meriah sgt... Aku seminggu cuti, aku duduk rumah jer, smpi mak aku tanye ko dh x der kawan ker? Apasal x gi beraye... Mak aku plk risau.. Aku ckp malas... Entah aku malas sgt nak beraye rumah sesape2 pon... Teruk betoii aku nie yek!! Huhuhuhuu!

Hari Sabtu bf aku datang pkl 7 lebih dia sampai (malam), then aku ambil dia di Sabak Bernam, sbb dia menaiki bas.. Dia tido rumah aku semalam. Mak aku mmg tahu dia nak dtg, mak aku tahu dia nie mmg suke makan, abah aku pulak suke tgk dia makan sbb dia makan dengan bersungguh dan nampak selera sangat! Aku ckp ngan mak aku dia tolak batu ngan kayu jer... Hari Ahad petang baru aku dan dia serta adik aku bertolak balik. Aku kena hantar adik aku ke Wangsa Maju sbb dia belaja di sana, pas2 aku hantar bf aku plk di Damansara then br aku balik ke Serdang... Sampai sini dalam pukul 11 malam... Lewat sbb dalam perjalanan asyik duk berhenti beli itu ini...huhuhuhuuu... Inilah citer raye aku yg x meriah! huhuhuuu!



6 comments:

iEn said...

tudiaa.. boria ungu daaa huhauahua

h0ney said...

hahahhaa... itu la pasal.. ungu itu menawan...

iEn said...

umah ang yg banglo pon cat ungu noh wakakakak

TokNabe said...

kueh rayo dio pun kaler ungu belaka...

topek said...

ha'a la ien... baru topek perasan... boria ungu ha. kui3... kak honey, ni topek dah tau rumah akak, thun depan topek buat suprise punye.... dtg x bagitau... leh?? kekeke

h0ney said...

ien : itu lah tema taun nie...

toknabe : kuih x buat warna unggu.

topek : nak dtg surpise takut akak tak der lak :p