.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Thursday, April 08, 2010

Dah lama benar tak updatekan... Sibuk duk FB jer sekrang nie... masa memula² pregnant tu, tak lalu nak tgk FB. Sejak ade hubby yg tgh ghairah ngan FB dia, aku p0n terikut sekali, nk monitor dia buat ape... Hahhaha! Boleh ker begitu???

Hermm... Aku dapat good news dari adik aku, dia p0n dah pregnant, wah tak sangka aku akan dapat anak buah tak lama lagi, dan anak aku adalah kawan dia. Mak abah aku dapat 2 orang cucu dalam 1 tahun nie. Makin besarlah family aku nanti ;)

Sebenarnyakan, aku ada tidak kepuasan hati aku pada seseorang, pendek kata pada bos aku lah! Entahlah sejak akhir² ini, aku macam bengang jer ngan dia! Geram p0n ada! Aku p0n dah b0san dah nak kerja ngan dia! Entahlah kekadang² itu, aku strees tau! Dia mcm tgk aku tak der buat kerja sangat! Ade 1 tu aku terase, pasal follow up ngan KPT, dia ingat aku tak follow up ker? setiap hari aku call KPT, tapi jawapan KPT tu sama jer... Agaknye dia tak percaya pada aku, dia call sendiri. So ape jawapan KPT pada dia?? Entah malas aku nak ambil tau...

Aku memang dah malas nak kerja teruk², mcm memula² aku kerja itu. Sebab aku tak nampak p0n penghargaan pada aku, memanglah aku tak minta tapi sekurang²nya orang hargai apa yang aku buat! Bila aku dah fade up, aku akan buat kerja macam biasa jer.. Aku dah tak kisah apa orang nak cakap... Orang bukan faham p0n kerja aku kan!!

Banyak benda yang aku tak puas hati kalu citer pasal kerja nie.. Tapi aku malas lah... Aku diamkan jer, walaup0n dalam hati aku sakit hati sangat! Sekarang nie, aku dah tak buat OT, so pukul 5 jer sharp aku balik. Kerajaan p0n tak ader duit dah nak bayar OT, lagi p0n management yang baru nie p0n, tak berapa kasi buat OT.. so jika kerja aku tu, aku boleh siapkan dalam opis hour aku akan siapkan, kalu tak siap buat jer la hari keesokkannya, kekedang jer aku balik lambat sikit sampai pukul 6 tapi aku tak claim lah.. Malas lah nanti banyak citer...

Aku tau banyak orang komplen aku garanglah apa lah.. Tapi manalah aku tak marahkan diorang suka buat last minute pas2 semua kata urgent nak minta kelulusan.. Iskkhh, aku tak paham betoii! Kekadang² itu, aku nak jer diorang ambil tempat aku nie, ko buat kerja aku!!

Nanti aku cuti bersalin p0n, b0s suruh aku yang tanya aku, siapa yang akan ganti aku?? Perlu ker aku fikir sape nak ganti aku?? Terpulanglah pada managementkan dan bos aku, carilah sapa yang sesuai nak gantikan kerja aku nie!! Time itu, aku fikir, aku nak bersalin dengan selamat jer...

Tapi alhamdulillah lah, masa aku tgh pregnant nie, adelah budak opis aku tolong aku buat kerja mcm zerox ker, nasiblah ade yang sudi tolong. Aku bukan ape, aku tak larat nak diri lelama kat mesin itu...

oklah chow dulu... Nak sambung buat kerja... Rasa lega sikit bile dapat luahkan apa yang terbuku dihati... No body prefect, but aku buat yang terbaik untuk diri aku :)

No comments: