.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: My Baby 4 Months

Wednesday, November 10, 2010

My Baby 4 Months

Pengarang Jantung Hatiku...


Hari nie genap anak teruna aku 4 bulan. Dah makin besar anak mama. Mcm semalam jer baru melahirkan dia.. Anak aku sekarang dah pandai nk sembang dengan bahasa dia la entah apa2 tah kalu dia cakap, pas2 dia pandai gelak dan senyum. Kalau main geletek2 ngan dia ketewa dia kuat giler, lelagila bila dia menjerit nyaring 1 bl0k umah aku b0leh dengar jeritan dia..

Bila dia makin besar, makin banyak ragam dia yang dapat aku lihat. Nampak juga unsur² kedekut dia gak, sbb sekarang dia dah kenal barang² mainan dia, kalau nampak botol susu dia tu, dah pandai tangan dia nk ambil. Lagi 1 perangai baru dia, dah pandai nak menyembur, aduhh muncung jer mulut dia. Anak teruna aku suka sangat main air, hari tu bawa gi mandi di Bayu Beach Resort, sonok betoii dia..

Alhamdulillah, aku dapat membesar dia dengan tangan aku sendiri, walaup0n mak aku memujuk aku tinggalkan dia di kampung sbb aku tak percaya orang lain jaga cucu dia. Pernah masa tidak dapat babysitter lagi, aku tinggalkan dia seminggu dikampung, tiap² malam aku meleleh air mata, rindu sama dia, hari pertama lagi dasyat, bengkak² la mata aku nie nanges sbb rindu kat dia, sampai hubby aku p0n turut mengalirkan air mata teng0k aku nanges tersedu². Kerana tak nak berpisah lama dengan anak teruna aku, aku cari babysitter cepat², alhamdulillah aku dapat babysitter yang menjaga anak teruna aku dengan baik... Dia jaga anak aku s0rang jer, memang syukur sangat.

Mama & Aqeel

2 comments:

shay said...

besar dah anak dia... lama kita tak singgah ke blog nih...

h0ney said...

itu la pejam celik pejam celik dh 4 bulan... shay ape kabar?