.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Anak Teruna Saya Sudah 6 Bulan

Wednesday, January 12, 2011

Anak Teruna Saya Sudah 6 Bulan



Pejam celik, pejam celik sudah genap 6 bulan anak teruna saya. Kejap jer dia membesar... Sekarang sudah makin ligat, makin aktif dan makin banyak ragam yang ditunjukkan. My hubby kata, anak teruna saya itu, sebijik ikut perangai mamanya. Ohhh ye ker darling??? Tapi bila aku lihat dan perhatikan mmg anak teruna aku ikut perangai aku, salah satunya perangai yang dia ikut, kalau dia nak sesuatu, mmg dia nak tak bagi memberontak dan nangis... Mmg sebijik perangai mama dia tu....huhuhuu.

Now, dia dah ada walker, atuk dia belikan, lagila makin ligat anak teruna aku... Habeh rumah dia kemas, semua benda dia nak usik... memang kena letak barang tinggi²! Ligat betoii dia sekarang nie.... Penat aku nk menarik² dia bersama walker dia tu... Anak teruna aku nie, ibu (pengasuh) dia kata mulut dia bising dan peramah, dia suka menegur budak² yang besar dari dia, kalau yang kecik² nie pandang p0n dia tak nak!! huhuhuu... Pernah masa aku bawa dia gi JJ, mulut dia bising dok tegur anak cina tu, anak cina tu diam jer... Dia lak mcm tau cakap jer duk menegur orang... Hye anak teruna aku nie.... Tersenyum sendiri aku melihat gelagat dia.

Apa p0n, mama mendoakan anak mama ini menjadi anak yang soleh, baik, mendengar kata, bijak pandai (sesuai dengan namanya) dan menghormati orang tua...


Manja mama

2 comments:

SisHoney said...

salam honey,

wah kejapnya masa berlalu.dah anak teruna ye :-) kejap je dia besar kan.hoper persahabatan kita kekal abadi dari sama bujang sampai la nnt nak terima menantu kan~hahaha

mamaaqeel said...

Itula sis, dr bujang kita kenal sampaila h0ney dh ada anak... H0ney doakan perhubungan kita kekal hingga ke akhir hayat... amin.

ps: sis bila mau makan nasi minyak?