.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Thursday, May 14, 2009

Entah mengapa di saat ini
Hati ku begitu sayu dan pilu
Apabila mengenangkan apa yang telah terjadi..
Adakah salah aku
Atau aku yang terlalu memaksa...

Perlukah aku berdiam diri
atau aku luahkan apa yang terpendam dilubuk hati
Tapi aku tahu tiada guna untuk
ku luahkan rasa hati ini
Jika ku luahkan akan terjadi pertelingkahan
Yang tidak mampu untuk ku harungi lagi...

Sesungguhnya memang aku kecewa
kecewa diri ini diperlakukan sebegitu...
Tapi aku kuatkan hati
Aku melawan amarah ku...

Oh aku sudah tidak sanggup untuk memikirkannya
Biarlah aku pendamkan saja dihati
Dan hanya pada Mu ku berdoa
Moga hatiku tabahkan mengharungi
Liku-liku hidup ini
Agar aku bisa bertahan....

Buatmu insan yang bertakhta di hati...
Hanya dirimu di hati ini...
Aku hanya memohon pengertian darimu
Agar kau bisa memahami diriku
Sepertimana ku cuba memahami dirimu...

Maafkan diri aku
Jika aku ada melukakan hatimu...
Bukan niatku tapi aku cuba
untuk membahagiakan mu hingga ke akhir hayatku...

2 comments:

Eiba said...

Banyak2 beistigfar yaa..mudahan memperolehi ketenangan..kalau honey marah..sebutlah bismillahhirahmanirrahim byk2 kali... mudahan dilindungi oleh NYA...

Kak Long said...

terima kasih eiba atas nasihat eiba...