.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Monday, May 18, 2009

Semoga Aku Tabah Menghadapi Ujian ini



Memamg org kata ujian dan dugaan org bertunang ini mmg macam2. Antara kuat iman atau p0n tidak jer untuk menghadapinya. Aku tau semua orang yg bertunang, semua ada ujian memasing begitu juga aku... Aku rasa begitu berat ujian di kala ini, lelagi lah bila hari dah dekat memcm dugaan... Tapi aku perlu kuat untuk menghadapinya walaup0n aku rasa aku lemah dan tak berdaya untuk melawannye... Kekdg tangisan yang memberi kuatan kepada aku untuk aku menghadapi dugaan ini.

Aku p0n berharap dia p0n sama tabah menghadapi ujian ini. Biarlah aku memberi ruang untuk dia berfikir dengan baik dan rasional. Apa p0n berlaku, aku tetap memberi sokongan kepadanya untuk mengharungi liku2 hidup ini... Jika selama ini kami 5 tahun bertahan dapat mengharungi segala ujian dan dugaan masa bercinta bukanlah masa bertunang ini kita tak mampu untuk mengharunginya... Ingatlah wahai sayang... Allah ingin menguji kita, keimanan kita adakah kita akan berusaha untuk memperbaikinya atau kita hanya berserah kepada takdir... Jangan rasakan diri kita nie malang kerana ditimpa musibah yang kita tidak ingini tapi kita anggaplah Allah itu sangat menyayangi kita kerana dia sayang pada kita dia berikan kita bermacam2 dugaan supaya kita ingat kita hidup di dunia ini bukan selama-lamanya tapi akhiratlah tempat kita kekal abadi... Setiap permasalahan itu ada jalan penyelesaiannya....

Sesungguhnya di kala ini aku amat merinduimu....

6 comments:

sishoney said...

salam honey,

sis xpernah bertunang.
tapi sis sll dgr dugaan org bertunang
tambah2 dekat dgn majlis
lagi sakan dugaan...

h0ney said...

mmg betoii sis... mcm nk lari jer... huhuhuuhu

izan said...

hOney,

kalau sekarang tak kuat nak hadapi dugaan dan cabaran... bagaimana nanti bila dah berumah tangga yang senantiasa ada ombak dan badai...

tak boleh nak lari...... harungi aje.

h0ney said...

itu la kak izan bila pk balik kite kena kuat... bile pk nak hidup bersama nie kena ada give n take and kena lah bertolak ansur... betoii x kak izan??

HooDa said...

uda slalu doakan hani n emi..
sabar byk2.. dugaaan ni

h0ney said...

terima kasih uda... mmg dugaan betoii!