.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Cerita Raya 2009

Monday, September 28, 2009

Cerita Raya 2009



Recycle Baju Nikah... Jimat..


Tahun nie aku beraya sebagai seorang isteri. Tahun ini, kami beraya kat kg aku Sabak Bernam. Selama 5 hari di kg, mmg bes! Mak aku masak, ayam masak rendang, daging rusa masak rendang, ada kuah satay, masak lodeh dan paling penting ketupat! Mmg sedap giler melantak! Raya pertama hanya gi menziarah atuk dibelakang umah, pas2 saudara mara datang, raya kedua dan ketiga baru gi beraya umah saudara mara. Raya ke 4 baru kami bertolak balik ke seremban. Di Seremban pon, kami beraya selama 5 hari jugak! Beraya sebagai menantu, bes gak lah raya di sana, gi rembau, then gi Melaka hantar kazen dia bertunang hari sabtu tu... punyalah meriah macam nak gi rombongan kawen. Secara keseluruhan bes la beraya dikg ku dan kg mentua ;)




Memohon maaf ngan mak abah...






Tapi masa beraya di kg ade citer sedih yang berlaku di antara adik2 aku... Hermmm x ape lah x leh nk kongsi takut ada adik2 aku terasa tapi aku nk nasihatkan, walau bagaimanapun kite tetap adik beradik tau, walaupon ada diantara kita yang berlainan.

Terlebih dahulu aku nk ucapkan terima kasih pada kak izan di atas kiriman hadiah yang amat berharga buat kami. Terima kasih bebanyak kak izan, buat susah2 jer akak post! Dan kami amat menghargainya dan kami akan menggunakannye sebaik mungkin ;)

2 comments:

izan said...

hOney,

seronoknya beraya buat kali pertama ye... mudahan begitular hendaknya sampai bila2. pupuk rasa persahabatan walau dengan siapapun.

"Hepi hari raya"... ha dah penah smpi sg buaya kan... jom lar datang sekali lagi.... pg rmh k zan.. :D

Eiba said...

Honeyy..mak aihhh..lamanya raya..sampai 10 hari..cam tu lar pengantin baru kan...raya sakan..hikhikhik...btw..ehemmpp..da ader lum??? kot ader isi kat perut tu???