.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Pengalaman Di Bulan Ramadhan Sebagai Isteri

Wednesday, September 02, 2009

Pengalaman Di Bulan Ramadhan Sebagai Isteri

Tanpa disedari dah sebulan aku bergelar isteri pada En. Hilmi Abdlah nie. Lepas jer kenduri kawen tu, berapa minggu lak sambut ramadhan. Frist ramadhan, aku pergi ke rumah mak mentua aku di seremban so berbuke di sana.So tak ader kesempatan untuk masak berbuke tuk hubby.

Di sebabkan rumah kami tak ada peti ais time tu, so aku tak masak p0n untuk berbuka, selalunye beli jer... Bila dah beli peti ais (hadiah daripada mak mentua) haruslah, aku beli barang basah, bagi memudahkan aku masak untuk berbuke. Di sebabkan bulan ramadhan nie aku balik 4.30petang, sempatlah aku nak masak... Pengalaman betoi masak untuk berbuke nie, sbb aku nie pandailah masak, aku takut masakan aku ini tak sedap, sbb x dapat rasa masakan aku tu, masin ker tawar ker... Tapi alhamdulillah hubby aku makan, dia kata sedap!! Gembire hati...hehehhe... lepas habeh berbuke, basuh pinggan mangkuk haruslah hubby aku yang kena basuh! Itu mmg tugas dia!!

Selalunye berbuke nie, aku masak simple2 jer, janji sedap dimakan...Hubby aku nak ajak mak dia (mak mentua akulah) datang berbuke di rumah! huhuhuuhuu!! Jadi ker en. hubby?? Bikin gue cuakk wooo... Nak masak berbuke tuk mak mentua nie... huhuhuhuu! Takut aku masak tak menepati selera dia pulak...

Selalunye berbuke lauk pauk tak derlah banyak sangat dalam 2 jenis cukup dan kuih. Manakala sahur pulak, disbbkan aku se0rang jer sahur, en. hubby aku lena dibuai intan, so aku sahur roti ngan nugget jer serta air coklat... dah memadai bagi aku...

Tahun nie mmg pengalaman berhargalah, sbb baru jer menjadi seorang isterikan. Kena masak tuk hubby, nasib baiklah dia jenis tak cerewet bab makan nie! Alhamdulillah.. Ape yang aku masak, dia makan jer... Syukur aku!

Di sbbkan aku nie mmg pandai masakhermm... sampai aku blurr nak masak juadah apa pulak untuk petang nie! any ideas??

7 comments:

izan said...

hOney,

seronok kan... kita dah penat masak, lepas siap makan ada yang tolong basuhkan.... berbaloi penat kita memasak.

senyum2 lar selalu ... k zan selalunya tuk berbuka abe dah beli siap2 di bazaar ramadhan, kemudian ambik k zan dan terus balik rumah. tak sempat memasak perjalanan pun dah sejam lebih. k zan hidangkan saja... :)

dr.todak said...

best ler dpt berbuka puasa ngan suami.tahun ni sy bebuke sorang2,anak n isteri ada kt kampung..ujung minngu br dapat berbuke ngan keluarga..huuuuuuu...

h0ney said...

izan : betoi2x kak izan... mmg dh syarat dia kena basuh pinggan! lg 1kak berbaloi masak bile semua yg h0ney masak habeh dimkn olehnye ;)

dr. todak : alah kesian dia... tp ada gak la berbuke ngan familykan seminggu sekali ;) awalnye isteri dan anak2 blk kg??

dr.todak said...

ISTERI DPT KEJE KT SANE NAK WAT CAMNER..MAKAN NASI BUNGKUS LAGI LA HARI2..HUHUUHUHU..RINDU KT ANAK N ISTERI..WAAAAAAAAA

h0ney said...

oohh ye ker? so apasal x minta tukar kat sana... x der la berpisah ;)

dr.todak said...

mene bleh, isteri le kene ikut suami hehehe..insyaallah mudahan nt dpt btukar dkt ngan saya..bulan 10 nt br tau penempatan kt mane.

h0ney said...

cikgu ker wife tu??