.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Sakit Mata

Wednesday, April 20, 2011

Sakit Mata

Bukan aku yang sakit mata tapi anak teruna aku yang sakit mata....
Dia sakit mata bukan yang berjangkit tu tapi sebab dia alergik
Memula tu kita klinik biasa tapi doc ckp dia kena sakit mata ptygerium
doc tu kata x der ubat kat klinik biasa cuma ada kek hospital atau hospital mata
doc cakap tak merbahaya
tapi hati seorang ibu mana boleh tgk anak dia sakit
walaupon anak teruna aku tgk ok jer, dia tak der gosok mata dia atau mata dia terasa gatal
hati aku tetap tidak tenteram bila mana tgk mata kiri dia makin merah dan ada selaput
tak sedap hati aku dibuatnya...

malas nk gi hospital kerajaan sbb tau mesti kena buat appointment dulu
aku bawa dia pergi hospital mata tun hussein onn (bayar p0n bayarla demi anak sorang)
sampai sana pas register jumpa doc (lama gak la menunggu doc tu...)
then doc cakap anak aku alergik ngan bulu...
nie mesti dia main kucing mainan dia kek umah tu...
so doc ckp jgn bagi dia mainan yang berbulu... kucing mainan dia tu dah x boleh main la yek dik...
nanti mama simpan....
nurse kek situ kasi sapu ubat mata kek mata dia...
merah dia makin hilang...
wah mujarab ubat kek situ
patutlah mahal hospital nie... tp berbolai demi anak sanggup buat apa
janji dia baik dan sihat... duit boleh carikan!
so pagi nie tgk mata dia makin baik....
alhamdulillah... hati mama p0n dah tak risau lagi....
mama boleh tersenyum bahagia.....

3 comments:

joyce said...

kasih obat lah budak tu...

Bond@ While@ said...

akak baru je baik dari kena sakit mata. doc kata alergik gak.. salah makan..

moga aqeel cepat sembuh ye..

mamaaqeel said...

aqeel semakin sembuh...