.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Talkin Orang Asli

Thursday, June 11, 2009

Talkin Orang Asli

Citer ini aku ambil kat emel tp mmg lawak! Kelakar giler... Meh kite bace yek ;)


Kisah ni aku kutip dari pengalaman seorang pemburu masa aku outstation kat kuantan dulu...Tempat dia tinggal ni memang dekat ngan kampung orang asli dan dia ni memang dah ramai kenalan kat situ...ada banyak cerita aku nak kongsi ngan korang...itupun kalau sudi nak baca...

Ini cerita pasal cara-cara orang asli berucap (dlm Islam kite panggil talkin ler) untuk si mati..tapi seingat aku diorang ni bukan beragama Islam. Diorang gelarkan si mati tu AJIS walaupun tu bukan nama si mati semasa hidup. Bila mayat tu dah ditanam, salah seorang kaum diorang/ tok batin pun start lah baca 'ucapan' macam imamlah...) bunyinya camni:

"HAI AJISS...MATI JUGAK KO AJISS...SEKEJAP LAGI ADA ORANG BESAR MAU DATANG...(kalau kita, malaikat mungkar dan nakir) KALAU DIA TANYA, KO JAWAB YANG BAIK-BAIK SAJA...YANG JAHAT-JAHAT DIA TAK TAU...KALAU DIA PUKUL KO DARI KANAN...KO ELAK KE KIRI...KALAU DIA PUKUL DARI KIRI...KO ELAK KE KANAN...KALAU DIA HANTAM DARI DEPAN...KO ELAK KE BELAKANG...KALAU DIA HANTAM DARI BELAKANG.... ......... .PANDAI-PANDAI KO LAH AJISSSSS.... ."

Pastu komat kamit lah mulut pemberi 'ucapan' tu...dan diorang pun beredar dari situ...dari mula sampai habis 'ucapan' , kawan aku yang ikut diorang pi tanam mayat tu kena tahan gelak sampai merah padam muka dia...bila orang asli tu tanya ngape...kawan aku cakap. "sedih...."
Pengajarannya. .........

Dia orang pun percaya juga azab kat dalam kubur...... .....


P/S : Mesti kowang gelak guling2 kan... huhuhuu

8 comments:

PrincessKawaii said...

hahaha..gila kelakar..
dasyat sungguh..
ingt nak sedih cz ajis dah mati tp endingnye tergelak gila.hahah

Eiba said...

Hahahahahahha...ader gaks cam tu ekk??? Ayat tu tunggang terbalik lah pulak..kihkihkih.... Apa pun..nice n3..mmg lawak sgt...

Framestone said...

he...23x ramai yg tahu pasl azab kubur..kepercayaan tetap ada...

cuma kite je...asik time baca talkin kite dok fikir mane la harta die simpan ek.. peh byk dosa arwah ek...

hutang piutang la... cuba haryati apa yg terkandung dalam talkin tue

izan said...

hOney,

k zan senyum simpul kat sini tau... kik kik kik...

bukan apa... dia boleh suruh elak sana elak sini tu...

bgmnapun, dia tau yg kita di situ ada soal jawab mungkar nakir ...

elly @ suely said...

kahhhh berdekahhhh dekahhhhh

Framestone said...

mane honey nie ek
kite xleh komen kat shout box..leh komen kat sinie je

Framestone said...

oh ade ek.. he..23x erm ade kerje kosong x kat sana..cam nk bertukar angin je

日月神教-任我行 said...

成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,情色論壇,性感影片,正妹,走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,a片