.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Selamat Hari Raya Aidil Adha

Friday, November 27, 2009

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Selamat Hari Raya Aidil Adha buat kawan2 blog semua... Raya Aidil Adha ini aku berada dirumah mak mentua aku di Seremban. Besok mak mentua aku akan buat korban, hermm... rasa nak gi tgk lembu kena sembelih tapi mcm x berani jer...

Pagi raya ini aku terasa sedih, sayu bila teringat kat mak abah dikg. Lelagi pagi raya nie adik call, sungguh meriah aku dengar suara2 adik2 aku dan sanak saudara yang datang, lelagi Pak Uda dan family balik beraya. Lepas tu saja jer bagi aku sedih nak buat aku menangis, buat aku jeles... Tak apa aku dah suruh mak uda aku buat tongsam (makanan siam), sedap!! aku mengidam nak mkn plk benda tu... hehehhe.

Mak mentua aku banyak juga masak juadah beraya nie, tapi aku skrg nie hilang selera makan nak makan. Kalau juadah raya aku lah paling suka nak meratah lauk pauk nie.. Tapi sejak pregnant nie, selera aku seakan mati... Kekadang paksa juga makan sbb kesian kat baby dalam perut...

Ok lah, aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha, semoga raya ini memberi kita seribu kerahmatan dan semoga kita dapat membuat pengorbanan ke arah kebaikan untuk diri sendiri mahupun orang lain.

7 comments:

ch@ said...

hi cik honey semanis madu;
jgn smpai tak mkn tau, cian bby ti bby kecik cam bby kite, kuat 1.8kg je :) so jg berat bdn tu ye :)

Kak Long said...

oohhh ye ker?? herrmmm kalu pakse mkn pon muntah gak! huhuhuuu

ch@ said...

cari la, roti ke, biskut ke, masa kite prgnt hari tu tak mkn nasik 3 bulan, mmg tak kawan. tapi suka makan biskut cracker jacob mama. haha! cicah air pns...sedap :)

Kak Long said...

oohhh ade gak selera nie langsung x der selera nk mkn... nie mkn pakse jer sbb pk baby :(

ch@ said...

tak pe, mula2 mmg mcm tu, t bby tu dah masuk bln ke-4, bertambah la selera awak tu :) masa tu kena make sure berat naik, kot tak nnt bby prblem :)

iEn said...

oh dah pregnent. tahniah. xper, tahun depan ratah banyak2 plak :D

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.