.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Aqeel Tak Sihat

Tuesday, February 22, 2011

Aqeel Tak Sihat

Time nie p0n dia x sihat selsema, demam dan batuk....

Assalamualaikum semua...

Pagi tadi aku berkejar pergi ke Hospital Serdang, sbb anak teruna aku tu masih tak sihat iaitu batuknya masih x bebaik2 lagi. Malam tadi gi klinik sbb ibu dia kata, aqeel batuk² 1 hari sampai muntah², so pas jer berbuka, aku bawa aqeel gi klinik, then doc suruh refer ke pakar. Risau gak la aku, doc tu siap cakap ape, takut tibi!! Ceh, agak² la doc nie nak bagi statement, mana ade dalam famili aku ada tibi, buat aku cuak jer dia cakap mcm tu... Sedangkan aku p0n takut, anak aku kena jangkitan peparu ker... hope aqeel x der ape...

Dalam perjalanan nak gi opis untuk punch card, anak teruna aku batuk tak berhenti² sampai dia muntah dan menangis, aku terpaksa gi rumah "ibu" dia minta tukar baju, dia pulak dah merengek² tak selesa k0t dengan keadaan dia, aku tgk anak teruna aku p0n kesian...

Aku pas jer punch card tu, minta kuar gi hospital kejap nasibla dekat jer hospital ngan opis aku nie, sampai jer gi jumpe member yang kerja kat situ, minta tolong tunjuk mana nak gi, then hanya buat appoiment sahaja. 3/3/2011 (khamis) 8:30 pagi, kena datang balik untuk check lebih lanjut, aku hanya berdoa yang si aqeel tak der ape². Ibu mana yang tak risau tgk anak dia x sihat kan.... U all p0n doakan anak saya cepat sembuh dari batuk dia tu.... Cian anak mama...

6 comments:

elly @ suely said...

kenape x gi pk upm dlu? kalau teruk dorang akan bg surat refer terus hosp, kalau ko terus terjah hosp, memang dia bg app je la jawabnye.... moga aqeel cepat sembuh!

Kak Long said...

aku dh gi pk memula2 pastu x baik gak, aku gi mesra p0n x baik gak, then mlm td gi klinik kat umah tu so dia refer hospital, dia dh bagi surat maa... tp nurse tu bagi appoiment gak! macam hampehhh!

elly @ suely said...

lorrr... xpe, skang ni ko still bg je ubat, pastu bg dia minum air 0 banyak2.... kalau dia muntah tu xpe, sbb dia nak kuakn kahak2 tu....

Kak Long said...

aku bagi dia ubat x larat tgk dia duk batuk meneran2 tu... air kosong dia x nak minum la byk kali pakse mesti dia lueh balik...

elly @ suely said...

kalo xnak air 0, try bg air glukos or ribena, janji minum byk air....

Kak Long said...

aku bagi madu buat air... nasib baik dia nak..

sebelum nie aku ada bagi ribena dia x nak sbb masam kot, anak aku x suke masam2 dia suka manis2... huhuhu