.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Monday, March 02, 2009

Five of Five

Sebenarnya banyak tag yg x jawab... hari nie aku jawab tag ini dl...

1. What were you doing five years ago?

Aku start kerja di UPM tahun 2002, tapi time tu aku kerja di Jabatan lain iaitu di Bahagian Perancangan Korporat. Banyak kenangan aku disana. Selama 4 tahun aku kerja di BPK, dan aku dah merasai 4 orang bos yang berlainan attitude. Tapi semua bos aku ok! Dalam seumur hidup aku, aku duduk berjauhan dengan famili aku. Nasib baik dapat kawan dan housemate yang sekepala dan best!

Masa ini jugak badan aku berisi... Mmg org akan terkejut bila tgk gambar aku 5 tahun lepas... Tak caya nak tgk ker?? Alamak x der dalam simpanan... so x dptlah tgk aku yg montel tu... Itu 5 tahun lepas now aku dh kurus...


2. What were the 5 things on your to do list today?

1. Siapkan kerja PPU tapi masih tak siap p0n....
2. Tgh penin nk pahamkan prosedur ISO... (please help me!!)
3. Siapkan assigment..
4. Update blog nie.. dh berhabuk!
5. Asyik angkat tepon jer dr pg tadi.. sibuk tanya kelulusan!!

3. What are 5 snacks that you enjoy?

1. Jajan
2. Asam
3. McD
4. KFC
5. Pizza...

4. What are 5 jobs you've had?

1. Aku pas SPM aku kerja kilang di klang. Duduk umah mak yong dan pak long. Mmg hidup aku time tu x der sosial life sbbnya balik kerja kilang selalu pukul 12 mlm kekadang pukul 2 pagi. Hari Sabtu dan ahad pon kerja. Lagi pon aku duduk ngan makcik dan pakcik mmg kena kawal lah. Lelagilah pakcik aku tak bagi aku keluar ke mana-mana. Ngan boypren p0n susah! Time tu boypren kat kg! jarang sekali la dia dtg jenguk aku. Bila aku balik kg br jumpe! Tapi kejap jer aku kapel sbb ade masalah yang tertentu! Tak apalah lupekan dah tutup buku lama...

2. Aku pernah kerja kilang buat nata de coco. Sehari jer kerja sbb x larat. Tangan sakit2 sbb kena air jer... Pastu kerja dia mmg penat!!

3. Setelah itu, aku dapat kerja kerani kontrak di UPM iaitu Bahagian Perancangan Korporat. Selama setahun kerja kontrak di situ, rezeki aku di murahkan oleh Allah, aku dapat kerja tetap di UPM. Time tu lega sangat!! Selama 4 tahun kerja di Bahagian Perancangan Korporat, aku minta tukar ke bahagian lain sbb nak merasa environment lain dan cr experience baru! Akhirnya aku di tukarkan ke Pejabat Naib Canselor. Memula kerja tu mmg stress sbb kerja aku melibatkan memcm orang, sampai aku pernah pitam sbb stress dan tak kerja selama 2 hari sbb x boleh bangun!! Kekdg aku enjoy kerja kekdg aku tak enjoy!! sekarang lagi tgh penin sbb nak ISO. Bulan 6 akan diaudit tunggu jer lah mcmmn nnt!!

No comments: