.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories: Balik Kampung

Tuesday, March 29, 2011

Balik Kampung

Terubat rindu aku balik kg last week. Seronok jumpa mak abah ngan adik2 aku dikg. Lagi 1 aku p0n senang jer duduk kg, sbb anak teruna aku pakcik2nye ngan rela hati menjaganya. Aku balik kg p0n sbbnya ada kenduri aqiqah. Anak teruna aku sangat seronok balik sana sbb ramai nak dukung dia, lagi p0n ramai budak2, anak2 saudara2 balik, makcik2 balik, so sangat meriah rumah mak abah aku.

Pagi sabtu orang kampung dh dtg rumah nak sembelih lembu, aku nk tengok lembu disembelih tp aku tak sanggup nanti aku kesian. Aku tgk muka lembu tu p0n dah kesian. Lembu tu mcm tetau jer ia akan disembelih, muka ia sangat sedih... Itulah pasal aku tak nak tgk lembu itu disembelih.

Sangat penat kenduri malam sabtu tu, ramai giler orang kampung dtg rumah, sampai aku cakap ngan mak aku, "Mak jemput 1 kg ker??" mak aku cakap nk buat mcmmn, rumah nie kalau kenduri tak jemput semua org kampung nnt diorg kecil hati. Wahh macam glemer jer mak abah aku kat kg nie yek... Ini br kenduri qeqah belum lagi kenduri kawen!

Balik jer hari ahad tu mmg aku pengsan, penat, sbb dalam kete anak teruna aku tu jenis tak ngeti duduk diam2 ada jer benda dia nak buat, mama dia sampai penin2 kepala! hye sabo jerlah...

No comments: