.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Tuesday, February 27, 2007

Percutian Bersama Famili

Wajah ceria sebelum dalam perjalanan ke perlis

Lama dh x update blog nie.... Wah rindu sangat nak bercoleteh di blog nie...Bz sgt aku nie sampai x der masa nak update umah aku yg cute nie...Aku nak cerita pasal percutian aku yg x dirancang pada Tahun Baru Cina hari itu..

Aku pergi ke Padang Besar umah pakcik aku di sana...Ini semua tak dirancang. Mak aku lah beriya bagi cadangan di petang ahad tu nak gi umah pakcik aku di sana..Aku malas betoii nak pergi sebenarnye, sbb perlis tu jauh benar aku nak drive... Tp bile aku pk kan permintaan mak aku, and abah aku pon dh beriya nak gi gak, so aku pon setuju.

Pukul 6 petang dengan 2 biji kereta aku 1 famili telah bertolak ke padang besar perlis. Pengalaman pertama aku drive kereta dengan jauh sekali.. Mmg penat, tp dekat haiway aku suruh adik aku yg ambil alih.. Dia baru dpt lesen, jd aku berani bg dia drive kat haiway sahaja...Alhamdulillah dia bole drive dengan baik... Smpi di rumah pakcik aku dalam pukul 2 pagi... Aduh begitu lama duk dalam kete... Tp sonok gak sbb dapat datang ke negeri org lain lak...

Hari pertama di rumah pakcik aku, pakcik aku ajak kami sekeluarga masuk ke Thailand.. Dh la x der passport nak masuk negara org..Hehehhehe! Tp dpt gak masuk jugak, sbb pakcik aku tu polis dan glemer di Thailand tu...Hahahhahaha! Aku x der byk shopping pon, tp giler gak la tgk barang kat situ, murah katakan! heheehe!

adik 2, kazen ngan mak di Thailand...


Jom terbang naik naga....

Romantinye lah mak aku nie....


1 ari aku di berjalan di sana, pastu gi berjalan di Padang Besar lak, pas2 balik kejap, makcik aku masak tuk berkelah di Gua Kelam lah pulak... Kerana musim panas, air di sana x m'alir pon , aku nak mandi pon x der m0od.. adik2 jer mandi.. Sblm mandi masuk ke Gua Kelam untuk melihat pemandangan di dalam gua...

Pintu masuk ke Gua Kelam

Pemandangan di dalam Gua

Selepas itu gi melihat burung unta pulak... Mmg penat 1 ari berjalan dengan cuaca yg panas lagi... balik drpd tu, apa lagi bum tido...

Bergambar dengan burung unta...

Pukul 6 pagi, kami bertolak balik ke sabak bernam...Tp aku suruh adik aku bawa, aku mengantuk nk tido... Cuaca mmg sejuk giler... Smpi sabak dlm kul 12 tengahari, dan pukul 5 petang aku bertolak balik ke serdang... Sbb esok nk keje...


Perjalanan balik drpd perlis

Adik aku memandu dengan berhemah....

No comments: