.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Thursday, August 30, 2007

Cinta Itu Buta Atau Org Yg Bercinta Buta??

Sebelum nie aku ada citerkan kisah member akukan... Aku ingat dia dh putus dah mengakhiri cinta dia itu. Tp rupanya sebaliknye... Semalam aku nampak pakwe dia tu ambil dia keje.. Mmg sah la dia dh baik semula. Eh! Aku tak paham lah, ape yg dia nak pada lelaki mcm tu?? Dia tak fikir masa depan dia?? Yang aku kesalkan sangat dia masih muda lagi, ada masa lagi nak mencari lelaki yg baik daripada lelaki itu. Kenapa masih perlu dia nak kembali pada lelaki mcm tu??

Itulah orang selalu kata cinta itu buta... Tp aku rasa cinta itu tak buta yg buta org yg bercinta. Butakan mata dengan sikap pasangan memasing. Dah disakiti mcm itu sekali masih lagi mengejar cinta yang belum tentu bahagia... Aku rasa mcm kesal sgt ape yg dia buat.. Penat jer aku nasihatkan dia tp tetap juga lemah dan sanggup menyerahkan diri pada lelaki mcm tu. Kenapa dia tak nak ambil pengajaran apa yg dah terjadi pada diri dia, kenape masih sanggup lagi nak mengorbankan diri?? Aku betoii tak paham, apa yang ada pada lelaki mcm tu???

Biarlah... siapa aku nak menghalang cinta orang. Dia bukan adik aku mahupun saudara mara aku. Aku cuma harap dia tak akan menyesal suatu hari nanti.. Kalu lelaki itu berubah tak apalah, kalau tak berubah mcmmn....Haii cinta....

4 comments:

chii said...

xper la..as kwn..kita hanya mampu berdoa mn yg terbaik..lgpun kita da beri nasihat semua kan...pape pun..semoga satu hr nnt dia akan sedar gak

elly said...

pompuan nie mgkin seorang yg setia, n lembut hati... die terlalu menyayangi bf die tue mb die bg peluang ke 2 kat bf die tu tuk berubah kot... tunggu n lihat jer... tp harap lelaki tu berubah la...

h0ney said...

tp aku masih tak puas hati lah... kenapa gak dia nak kapel ngan lelaki mcm tu!

iEn said...

cinta tu memang buta.. tp jgn laa sampai buta betol2.. berhati2 di jalan raya.. selamat hari merdeka!