.Header img {margin-$startSide: auto;margin-$endSide: auto;} my memories

Monday, June 04, 2007






Family Day Bersama Keluarga Tersayang

Hari sabtu aku dan famili tersayang bertolak pergi ke Melaka, Ayer Keroh untuk menghadiri Family Day yang dianjurkan oleh Jabatan abah dia. Kami konvoi beramai-ramai ke sana. Dari family tersayang ialah aku, adik2 beradik dia (kak jue, huda, ayie, ekin) dan yang membawa tersayang kamal (pakwe huda), abg danny (suami kak jue). Sungguh meriah di sana. Sampai di sana dalam pukul 1 petang. Abah tersayang menyewa chalet dan kak jue pulak sewa appartment di Bandar Melaka. Jauh gak nak ke appartment sana.

Aktivit family day bermula pada pukul 4 petang iaitu pertandingan melukis bagi orang dewasa dan mewarna bagi kanak-kanak. Aku dan tersayang serta huda dan pakwe dia di pakse untuk masuk pertandingan melukis. Aku bukan nye pandai melukis tp lukis gak lah.. Lawak giler nak melukis tangan nie jenis keras bukan lembut nak melukis nie. Akhirnye abah dia menolon tacap ape yg patut aku dan tersayang memenangai tempat pertama dan huda dan pakwe dia lak tempat ke-3. Selepas tu kami masuk Treasure Hunt
, bes gak mencabar IQ. Aduh tak pernah aku merasai famili day dan akhirnye aku dapat merasai, itu pon menumpang family tersayang.

Malam pulak aktiviti karoake serta penyampaian hadiah buat yg memenangi pertandingan siang tadi. Treasure Hunt kami dapat naib johan. Malam tu lebih kurang family tersayang banyak konker hadiah lah. Sedap betoii malam tu aku melantak udang bakar. BAnyak makanan mlm tu... Kenyang makan udang jer. hehehhehe! Malam tu kami tak tau lah habeh pukul berape sebab kami balik appartment sebelum tu berjalan di Melaka. Di atas tu ade gambar-gambar kami di sana. Aku mmg enjoy lah famili day nie, aku terpakse balik esok pagi sbb nak gi rumah member kawen kat Teluk Intan kalu tak pagi ahad tu aku join sukaneka. Hehehhehe!


2 comments:

Anonymous said...

bestnya....g pamiliday....

Kak Long said...

mmg bes :D